Қандай камера ең жақсы?

 Қандай камера ең жақсы?

Камераны таңдау тақырыбы әрдайым өзекті болған және болады. Уақыт өтіп жатыр, техника өзгеруде, осы тақырыпта жазылған ескі материалдар үмітсіз ескіруде. Тіпті бұрын мызғымас болып көрінетін жалпы ұстанымдар да қазір жиі күмән тудырады.

«Ең жақсы» камераны қалай таңдауға болады? Ең алдымен, сіз камера қолданылатын тапсырмалар шеңберін анықтауыңыз керек. Әрқайсысының міндеттері әртүрлі және сіз мүлдем әмбебап камера жоқ екеніне келісуіңіз керек.

Әуесқой түсірілім үшін қымбат камера қажет емес, көп жағдайда тіпті смартфон да жеткілікті — иә, қазіргі заманғы құрылғылар фотосуреттердің сапасы жағынан керемет өсті. Ал «нақты» камера тек жауапты түсірілімдерге арналған.

Кәсіби суретке түсіру үшін техникаға қойылатын талаптар мүлдем басқа. Жеңілдік, ықшамдылық артта қалады, ал суреттердің максималды ажыратымдылығы (разрешениесі), жарық аз кездегі суреттің сапасы, фокустың жылдамдығы мен дәлдігі сияқты заттар басымдыққа ие болады. Көптеген тапсырмалар орындауда тек фотокамераны,соның ішінде жай камера емес толық кадрлы(полнокадровая)  камераны қажет етеді.

Бұл мақалада мен камераны таңдау кезінде пайда болатын төрт маңызды сұраққа жауап беремін: ілмек(кроп) немесе толық кадр, оптика ауыстырылатын немесе өзгермейтін, айналы немесе айнасыз, мыльница (сабын салғыш) немесе смартфон. Менің мақаламның мақсаты- сатып алу керек нақты модельді атау емес, тек осы тақырып бойынша білімді жүйелеу. Мен камераны таңдау мәселесінен бірнеше рет өттім және таңдаудағы қиыншылықтардың не екенін білемін:) осы мақалада жазылғандардың бәрі менің жеке пікірім, көптеген жылдар бойы фотографиямен әуестенгендегі тәжірибем. Оны қабылдау немесе қабылдамау-сіздің ісіңіз.

Камералардың негізгі сипаттамалары

Фотокамералардың негізгі техникалық сипаттамалары келесідей:

* Мегапиксельдердегі матрицаның (сенсордың) ажыратымдылығы (разрешение). Бұл камераның көмегімен алуға болатын пиксельдегі кескіннің максималды мөлшеріне әсер етеді. Әуесқойлық түсіру үшін 12 мегапиксельді рұқсат жеткілікті, кәсіби пайдалану үшін 50 мегапиксель жеткіліксіз болуы мүмкін.

* Матрицаның өлшемі (сенсор) миллиметрде. Бұл параметр өте маңызды, өйткені ол суретке мегапиксельдерге қарағанда әлдеқайда көп әсер етеді. Жаппай сегмент камераларында матрицаның өлшемі ұзын жағында 4-5 миллиметрден (бұл смартфон камералары) 36 миллиметрге дейін өзгеруі мүмкін-бұл жартылай кәсіби және кәсіби камералар. Сенсордың мөлшері неғұрлым үлкен болса, соғұрлым жақсы.

* ISO сезімталдық ауқымы. Ол камераның әртүрлі жарық жағдайларында сапалы суреттер алу үшін теориялық қабілетін анықтайды. Ауқым неғұрлым кең болса, соғұрлым жақсы, бірақ нашар жарықтандырылған суреттің нақты сапасы сенсордың миллиметр өлшемімен анықталады (жоғарыдан қараңыз). Басқаша айтқанда, жоғары сезімталдықтағы айналы (мысалы, ISO 3200) өте жоғары сапалы суретті, смартфон бұл жағдайда — пиксельден «ботқа» береді.

* Оптика-ауыстырылатын (сменная или несменная) немесе ауыстырылмайтын. Ауыстырылатын оптикасы бар фотокамералар кең қолданысқа ие. Ауыстырылмайтын оптикасы бар фотокамераларды пайдалану оңай, бірақ оптиканың шектеулі мүмкіндіктері камераның көлеміне айтарлықтай шектеулер қоюы мүмкін.

* Фокустық ара-кашықтық диапазоны, жарық күші. Бұл сипаттамалар объективке қатысты. Фокустық ара-кашықтық диапазоны қарапайым тілде «зум көбейтіндісі (кратность)» болып табылады, жарық күші нашар жарықтандырылған кезде суреттің сапасына және объективтің фонды бұлыңғыр ету қабілетіне әсер етеді.

* Бейнетүсірілім  ажыратымдылығы (Разрешение видеосъемки). Бейнетүсірілім кезінде суреттің егжей-тегжейіне тікелей әсер етеді. Көп жағдайда Full HD жеткілікті (шамамен 2 мегапиксель), бірақ соңғы уақытта барлық камералар 4K (шамамен 8 мегапиксель) бейнені қолдайды.

Енді біз бәрін толығырақ қарастыруға тырысамыз. Ең маңыздысынан бастайық — матрицаның өлшемі…

Матрицаның өлшемі — ілмек (кроп) немесе толық кадр?

Сандық камераларды класстарға бөлудің бірнеше нұсқалары бар. Бірінші нұсқа – сенсордың өлшемі (ауданы).

FF, «fullfream» немесе «толық кадр»

Бұл көптеген фотоәуесқойлар армандарының шегі. Бұл класс өз атауын матрицаның өлшеміне байланысты алды, ол пленка кадрына тең — 36 * 24 миллиметр. Көптеген жағдайларда бұл, мәселелердің кең ауқымын шешуге жарамды, жартылай кәсіби және кәсіби деңгейдегі фотокамералар. Және кез-келген жағдайда олар сурет сапасының ең жоғары деңгейін қамтамасыз етеді. Егжей – тегжейлі (детализация), түс беру (цветопередача), көлемді беру-барлық осы параметрлер бойынша толық кадрлық камералар, жаппай өнімдер арасында ең жақсысы.

Оның барлық сөзсіз артықшылықтарынан басқа, «толық кадрдың» екі кемшілігі бар – бағасы мен өлшемдері. «Қорабы (body) + оптика + жарқылдақ (вспышка)» толық жиынтығының құнын бюджеттік автомобильдің бағасымен салыстыруға болады, ал жалпы салмағы  3 килограмнан аз болмайды.

Танымал толық кадрлы,жартылай кәсіби айналы камералардың  топтамасы -Canon EOS 5D, 6D, Nikon D600, D700, D800, Sony Alpha A7 айнасыз, Panasonic Lumix S1, Canon EOS R, Nikon Z.  Әдетте, әртүрлі тапсырмаларға арналған көптеген модификациялары да бар.

APS-C немесе  «кроп»

Жақында мен кеңестік және ресейлік суретші Николай Иванович Касаткиннің суреттер көрмесінде болдым және оның жұмыстарының бірі бірден мені біржақты қауымдастыққа шақырды:

Автор бұл суретке өзінің мағынасын нақты салған, бірақ осы мақаланың аясында сурет «толық кадр» мен «Кроп» арасындағы айырмашылықты неғұрлым жақсы және ерекше суреттейді»

APS-C сенсорының өлшемі шамамен 23*17 миллиметр, бұл «толық кадрға»қарағанда шамамен 1.5 есе аз. Бұл коэффициент кроп факторы деп аталады. APS-C сенсорлары әуесқойдан кәсіби деңгейге дейін әр түрлі класстағы айналы және айнасыз камералардың үлкен санына орналастырылған. Суреттердің сапасы бойынша «ілмектер» көп жағдайда «фуллфреймдерден» ерекшеленбейді, бірақ қиындық тудыратын бірқатар жағдайлар бар:

* төмен жарық түсіру-кропада шу деңгейі, толық емес кадрға қарағанда жоғары,

* кең бұрышты линзалармен пейзаждық түсірілім – матрицаның шеттерінде «кесілген» болғандықтан, фотосуреттегі қамту бұрышы кішірейеді,

* қатты бұлыңғыр артқы планмен түсіру-фокус ара-қашықтығының аздығына байланысты бұлыңғыр әлсірейді.

Басқа жағдайларда, керісінше, APS-C сенсоры бар камералар толық кадрға қарағанда бірқатар артықшылықтарға ие:

* айтарлықтай төмен бағасы — «бастапқы» толық кадрдың бағасы үшін сіз «жоғарғы» ілмекті ала аласыз, ол функционалдығы жағынан толық кадр камерасынан едәуір асып түседі, ал сурет сапасы ретінде сәл төмен, соның өзінде әрқашан емес;

* кішігірім өлшемдер мен масса-қораптардың мөлшері бірдей болса да,  оптика кроп арқасында едәуір жинақы, жеңіл және арзан.

* ірі пландарды түсіру кезінде (макро, фотоохота) кроп-фактор сол оптикада 1.5-2 есе қосымша «жақындау» береді.

Көптеген жағдайларда APS-C сенсоры бар» ілулі (кроп) » камералар — бұл үй шаруасындағы әйелдерден бастап кәсіби фотографтарға дейінгі қолайлы алтын орта. Біріншісі әуесқой камералардың ықшамдылығы мен қарапайымдылығын алады, екіншісі — жартылай кәсіби және кәсіби құрылғылардың керемет функционалдығы мен өнімділігі. Кәсібилер кейде екінші камера ретінде «кропты» сатып алады және оны «толық кадр» оңтайлы емес мәселелерді шешу үшін пайдаланады.

Жүйені жаңартуға келетін болсақ, APS-C көмегімен сіз тек қорапты (body) өзгерте отырып, толық кадрға ауыса аласыз, бірақ бұл объективтер «толық кадрлық»болған жағдайда ғана мүмкін болады.

Ең танымал 1.5-1.6 кроп-факторы бар камералардың топтамасы:

*айналы Canon EOS 200D, 250D, 800D, 77D, 80D , айнасыз Canon EOS М  (көптеген түрлері);

* айналы Nikon D3400, D5600, D7500 , айнасыз Nikon Z  (әзірге тек бір Z50 моделі).

* айнасыз Fujifilm X-T ;

*  айнасыз Sony Alpha «төрт таңбалы» сериялары (A5000, A6000).

Micro 4/3 немесе «екі рет кроп«

Micro 4/3 камераларында APS-C-ге қарағанда одан да кіші сенсор бар. Олардың кроп факторы 2-ні құрайды . Олардың суреттерінің «толық кадрдағы» айырмашылығы APS-C-ге қарағанда әлдеқайда айқын.Фотосуреттердің «керемет және кәсіби»көрінуі үшін әрдайым шуды қосымша басуға жүгіну керек. Әсіресе, жарық төмен жағдайында  айырмашылық ерекше байқалады.

Micro 4/3 камералары әдетте APS-C және FF салыстырғанда салыстырмалы түрде төмен ажыратымдылыққа (разрешение) ие. Micro 4/3 — те максималды ажыратымдылық 20 мегапиксель, ал APS-C — де ол 30-ға жуық, толық кадрда-50-ге жақындайды. Бұл пиксельдің минималды ауданына технологиялық шектеулерге байланысты-матрицаның ауданы аз, оған пиксельдер аз орналастырылады. Алайда, 20 мегапиксельді, 99% тапсырмаларды шешуде  жеткілікті.

Көптеген адамдар логикалық сұрақ туындайды –неге адамдар Micro 4/3 камераларын сатып алады, егер APS-C  бағасындай тұрса, ал суреттің сапасы   оларда нашар және ажыратымдылығы аз болса да? Мұндай камераның иесі ретінде «микраның» бірқатар маңызды артықшылықтары бар екенін атап өтуге болады:

* Айналы micro 4/3 ықшамдылығы — іс жүзінде тамаша «тревел-камера». Өлшемі бойынша қаңқа APS-C камерасынан ерекшеленбейді, бірақ «микро» астындағы оптика әлдеқайда ықшам.

* Суреттің сапасы(бәрібір!)- ол толық кадрға жетпейтініне қарамастан, оны төмендетудің қажеті жоқ. Қазіргі заманғы Micro 4/3 камералары егжей-тегжейлі, динамикалық диапазон және түс беру APS-C матрицасы бар камералардан төмен емес.

* Меншіктің төмен құны — жетілдірілген қорабтар арзан болмаса да, оптика бағасы өте қол жетімді.

* Кескінді қуатты тұрақтандыру-көптеген модельдерде матрицада 5 осьтік тұрақтандыру бар, ол қолдың дірілдеуіне қарсы өте тиімді. Осы үшін «микроны»  видеографтар өте жақсы көреді.

* Әрдайым дерлік Micro 4 / 3 (әсіресе Panasonic-те) тұрақты зум — өте лайықты сападағы объектив- оның жарық күші әлсіз болса  да, айқындықты(резкость) өте жақсы қамтамасыз етеді.

Шағын сенсор өлшемін ескере отырып, Micro 4/3 камераларындағы сурет «бейнетүсірушілердікіне»ұқсас. Күрт бейнеленген кеңістіктің тереңдігі (ГРИП) «толық кадрға» қарағанда әлдеқайда үлкен, сондықтан Micro 4/3 өте бұлыңғыр артқы планы бар портреттерді түсіруге жарамайды. Екінші жағынан, үлкен ГРИП пейзаж әуесқойларына тиімді, бұл аяғының астындағы шөптен, көкжиек(горизонт) сызығына дейін анықтықты алуға мүмкіндік береді.

Micro 4/3 камераларының ең танымал топтамасы:

*Olympus PEN, OM-D

* Panasonic Lumix G, GX (саяхат камералары), GH (видеографтар үшін);

* Xiaomi Yi (әзірге бір M1 моделі түрінде ұсынылған).

Заманауи Micro 4/3 камералары өте функционалды және технологиялық құрылғылар, бірақ мұны түсіну камерамен мұқият жұмыс істеген кезде ғана пайда болады. Olympus немесе Pansonic камерасымен саяхаттағаннан кейін, сіз енді толық кадр айнасын алғыңыз келмейді! Өкінішке орай, мобильді фотосуреттің дамуы Micro 4/3 перспективаларына күмән келтіреді. Жақында өте қуанышты жаңалық пайда болды, Olympus өзінің фотоподразделение(жиынтықтарын) сатады, өйткені олардың камераларына деген сұраныс бірнеше жыл қатарынан төмендеп келеді. Бұл жүйенің күн батуының басталуы ықтималдығы жоғары, сондықтан оның барлық ыңғайлылығына қарамастан, мен бұл техниканы сақтықпен сатып алуға кеңес берер едім. Нашар болғандықтан емес, 2-3 жылдан кейін ол «тұйық бағытқа» айналады және құнсызданады (4/3, Nikon 1, Samsung NX сияқты).

Panasonic «микроның» бүгілуіне жол бермейді, өйткені олар бейнографтардың ортасында өз тауашаларын мықтап алады. Мүмкін, бұл саяхатшылар мен бейне блогерлерге бағытталған жартылай кәсіби/жартылай әуесқой техника болуы мүмкін. Ия, қытайлар Yi2 сияқты нәрсе шығара алады. Бірақ әзірге бәрі суда жазылған.

1 » немесе «жоғарғы сабын ыдыстары (мыльница)»

Дюймдік матрицалармен- оптикасы ауыспайтын жетілген-әуесқой ықшам фотокамералар жабдықталады. Егер сіз «толық кадрмен» салыстырсаңыз, дюймдік матрицалардың өсу факторы шамамен 2.7 құрайды. Бұрынғыдай, жақсы жарықтандырылған фотосуреттердің сапасы өте лайықты, бірақ жарықтандыру нашарлаған кезде фотосуреттерде шу пайда болады. Негізінде, кешкі жарықтандыру кезінде шу деңгейі бойынша, бұл камералар APS-C және Micro 4/3-тен төмен емес. Бұл кем дегенде өзгермейтін, бірақ жарық диодты оптиканы қолдану арқылы қол жеткізіледі, бұл нашар жарықтандырылған кезде сезімталдықты төмендетуге мүмкіндік береді – атап айтқанда, бұл параметр шуға әсер етеді.

Ауыстырылмайтын оптика мен дюймдік сенсоры бар камералардың негізгі артықшылықтары:

*суреттің сапасын камераның ықшамдығымен үйлестіру — іс жүзінде фотосуреттердің сапасы айналы сияқты, ал камера куртканың қалтасына оңай орналастырылады;

* әмбебаптылық — бұл ықшам құрылғыларда көптеген әуесқойларға және осы құрылғыны «екінші» камера ретінде пайдаланатын кәсіпқойға арналған функционалдылық.

Кемшіліктер де бар:

* функционалдылықты кеңейту мүмкіндігі жоқ;

* «мыльница» үшін жоғары баға.

Бір уақытта айнасыз ауыстырылатын оптикасы бар «дюймдіктер» шығарылды-Nikon 1, Samsung Mini NX. Қазір фотокамералардың бұл желілері өзекті емес және өндірістен алынған. Тиісінше, олар үшін оптика да жасалмайды. Осыған қарамастан, олар қайталама нарықта көп мөлшерде ұсынылған.

Үлкен матрицаның пайдасы неде?

Жоғарыда айтылғандарды қорытындылай келе, сенсорының үлкен мөлшері бар камералардың барлық артықшылықтарын нақты практикалық артықшылықтар тізіміне келтіруге тырысамыз.

  1. Үлкен матрица — үлкен ажыратымдылық (разрешение). Сонымен қатар, ажыратымдылық адал. Толық кадр матрицасындағы 40 мегапиксель-бұл барлық егжей-тегжейлі сурет. Смартфоннан 40 мегапиксельді фотосурет — жақындатып қараған кезде, бұл акварельмен шимайлағанға ұқсас пиксельдегі «ботқа».
  2. Үлкен матрица — үлкен фокустық арақашықтық. Үлкен фокустық қашықтық — перспективаның минималды бұрмалануы және тұманды өзгерту арқылы айқындықты/бұлыңғырлықты басқару мүмкіндігі — бұл фотосуретке көлем береді. «Кішкентай» матрицаларда «тегіс»сурет бар. Фонның бұлдырлығы, егер бар болса, өте әлсіз.
  3. Үлкен матрица-жоғары ISO-дағы шуылдың төмен деңгейі. Айырмашылық әсіресе үйде жарықсыз немесе кешке көшеде түсірілім кезінде байқалады.
  4. Көбірек матрица — жақсы түс және кеңірек динамикалық диапазон (терең көлеңкелер мен жарқын жарықтардағы бөлшектер жоғалмайды).
  5. Аз матрица-нашар сурет.
  6. Аз матрица — арзан жүйе.
  7. Кішірек матрица-камера мен объектив ықшам және жеңіл.
  8. Кішірек матрица-портреттегі көбірек ГРИП және фонның бұлыңғыр болуы.

Ауыстырылатын оптика немесе өзгермейтін?

Матрица мен қораб туралы жеткілікті сөздер айтылды, енді маңызды нәрсе-объектив туралы сөйлесудің уақыты келді.

Объектив — фотокамераның негізгі элементі болып табылады. Кескіннің сапасы 90% объективке байланысты, сондықтан бұл құрылғыны таңдауға жауапкершілікпен қарау керек. Біз үлкен матрица жақсы, ал кішкентай матрица жаман деп шештік. Енді ауыстырылатын және алмастырылмайтын оптика туралы шешім қабылдайық. Мұнда бәрі бірдей емес.

Өздеріңіз білетіндей, айналы мен жүйелік камералар (айнасыз) ауыстырылатын оптиканы қолдануды білдіреді. Бірақ нарықта фотокамералардың тағы бір класы бар-бұл»премиум-компакт». Кәдімгі сабын ыдыстарынан айырмашылығы, олардың өлшемі 1 дюйм болатын матрицалар бар, яғни оларды «ілулі(кроп)» камералармен салыстыруға болады. Бірақ айналы мен жүйелік камералардан айырмашылығы, бұл ықшамдарда алмастырылмайтын объективтер бар-өте сапалы, бірақ алмастырылмайтын.

Объективтің ең маңызды сипаттамасы-оның фокустық арақашықтығы. Ол объективтің көру бұрышын және, тиісінше, оны қолдану аясын анықтайды. Фокус қашықтығы неғұрлым аз болса, линзаның көру бұрышы соғұрлым кең болады. Фокустық арақашықтық өте шартты диапазондарын осылай бөлуге болады:

* 35 миллиметрге дейін – пейзаж

* 50-85 мм — орташа пландағы портрет

* 135 мм — портрет жақын

* 200 мм бастап — фотоаңшылық, спорттық репортаж

Ілмектелген(кроп) камералар үшін балама фокустық арақашықтық ұғымы бар — Ілмек факторын ескере отырып. Осылайша, 18-55 миллиметр кит объективі көру өрісінің бұрышы бойынша ~28-80 мм-ге тең болады (нақты фокустың қашықтығы кроп-факторға көбейтіледі).

Барлық дерлік камераларда тұрақты(штатный) объектив келесі диапазонда сюжеттерді түсіруге мүмкіндік береді (сандар ретінде дәл эквивалентті фокустық арақашықтық берілген):

28мм  

Фотосурет 28 мм» орташа » кең бұрышпен түсірілген. Кеңістікті қамту бұрышы өте кең, бірақ сурет біз бұл ландшафтқа өз көзімізбен қарағандай қабылданады.

70мм

Пейзаж аясында портрет. Фокустың арақашықтық шамамен 70 миллиметр. Артқы жағы біз көргенімізге қарағанда сәл созылған көрінеді.

Фотосуреттердің бұл екі мысалы фотокамераның әуесқой мақсатта қолданылуының ең көп түрін көрсетеді-достарыңыз бен жақындарыңыздың портреттерін, кейде пейзаждар мен макростарды суретке түсіру кездері. Кең бұрыш бар және көп жағдайда жеткілікті, бірақ ол фотосуреттер «әдеттегідей»көрінеді. Сол» телевик «- объектив жақындатады, бірақ көп емес – «мыльницада» 3 есе үлкейтілген түрде.

Ал  ауыстырылатын оптика қандай фотосуреттерді жасауға мүмкіндік береді:

14 мм

Пейзажды түсіру үшін өте кең бұрышты объективтер қолданылады, олар кеңістіктің үлкен бөлігін алады, бірақ объектілерді көзбен «алыстатады». Бұл перспектива эффектісі деп аталады. Мұндай фотосуреттер көбінесе 28 мм-дегі классикалық пейзаждарға қарағанда әлдеқайда қызықты көрінеді.Осы әдіс интерьерді түсіру үшін де қолданылады, ал фотосуреттегі бөлменің мөлшері көзбен қарағанды салыстырғанда, үлкен болып көрінеді.

300 мм

Телеобъектив (200…300 мм) кеңістікті «тарылтады» және қашықтағы нысанды жақын жерде суретке түсіруге мүмкіндік береді. Перспективаның әсері іс жүзінде жоқ. Телевик (ұзын фокусты объектив) спорттық жарыстар мен басқа да сюжеттерді түсіру үшін қажет, егер түсірілім кезінде жақындауға мүмкіндік болмаса. Кескін аппликацияға ұқсас көрінеді, онда объектінің масштабы мен фондық масштаб бірдей және объект желімделген сияқты.

Бұл фотосуреттер мұнда жай ғана емес. Егер сіз ауыстырылмайтын оптика бар камераны сатып алсаңыз, онда сіз 28-70 ММ фокустық ұзындықтың диапазонымен шектелесіз (мүмкін сәл үлкенірек, бірақ көп емес). Бұл камера сізге өте жақсы сапалы фотосуреттерді алуға мүмкіндік береді, бірақ егер сіз кенеттен пейзаждық фотосуретті байыпты жасағыңыз келсе, онда сіз осы камерамен кең бұрышта шектелетін боласыз — 28 миллиметрден жақын жерде объективті «жылжыта» алмайсыз. Басқа шек — фотоаңшылық. Мұнда сізге «ұзындықтан» түсіру мүмкіндігі шектеледі. Ауыстырылмайтын оптика бар камералар жеңіл жүру үшін жақсы-олар сіздің курткаңыздың қалтасына оңай сәйкес келеді, сізге керемет сапалы суреттер түсіруге мүмкіндік береді, бірақ  әсерлі,ерекше сюжеттерді түсіру сізге қол жетімді болмайды.

Бірақ егер сіз шығармашылық адам болсаңыз, оқуды, өсуді және дамуды жоспарласаңыз, мен камераны ауыстырылатын оптикамен сатып алуды ұсынамын.

Айналы немесе айналысыз?

Егер сіз ауыстырылатын оптикасы бар камераны сатып алуды шешсеңіз, келесі міндет — камера түрін таңдау. Таңдау аз — бұл айналы камерасы немесе жүйелік (айнасыз). Қазіргі уақытта айналылар мен айнасыздар  бірдей дәрежеде танымал және таңдау сіздің жеке қалауыңызға байланысты. Жалпы алғанда, камера дизайнында айнаның болуы немесе болмауы алынған фотосуреттердің сапасына әсер етпейді. Түсіру процесі сәл өзгеше. Егер сіз «көру тесігіне» қарап, суретке түсіруді ұнататын болсаңыз – айналыны , ал айнасызды қалған жағдайда , қосымша электронды кескін іздегішімен қоса бірге алыңыз. Егер экранды пайдалану ыңғайлы болса (сабын ыдысындағыдай), айнасыз таңдау керек.

Оптикалық немесе электронды кескініздегіш?

Ол тек айналар мен линзалар жүйесі болғандықтан, ол электр энергиясын тұтынбайды, осылайша камераның батареядан жұмыс уақытын ұзартады. Екінші жағынан, айналы кескініздегіштің  кемшіліктері де бар. Көптеген камераларда кадр жақтау 100% емес, сәл аз — 95-98% ғана. Осыған байланысты кадрға қосымша нысандар кадрдың шетіне кіріп кетуі мүмкін және сіз оның разрешениесін аздап жоғалту арқылы, суретті қосымша кесіп кадрлауыңыз керек болады. Айналы кескініздегіш «қызметтік» ақпараттың минимумын көрсетеді — экспозиция, диафрагма, ISO, экспокоррекция. Мысалы оған тірі гистограмма, ақтық баланс немесе электронды деңгейді  көрсетуді мәжбүрлей алмайсыз. Осыған байланысты экспозицияның дұрыс емес деңгейіне, ақтық балансқа, көкжиектің құлауына байланысты ақаулы суреттің ықтималдығы артады. Параметрлер мен жақтаудың дұрыстығын түпкілікті бағалау үшін сынақ суретін түсіріп, кескініздегіштен ажырап, экранға қарап, қате болған жағдайда параметрлерге түзетулер енгізу керек. Бұған қосымша уақыт жұмсалады, бірақ тиісті тәжірибемен мұндай дубльдердің саны азаяды.

Электрондық кескініздегіштің (ЭВИ) басты артықшылығы — ол камераның бұрын қолданылған параметрлерімен матрицадан алынған ақпаратты көрсетеді және ысырма (затвор) іске қосылғанға дейін нәтижені бағалауға мүмкіндік береді. Кескініздегіш түсіру және қарау кезінде камера экранының мазмұнын толығымен қайталайды. Суреттің өзінен басқа, ЭВИ қажетті ақпараттың массасын көрсете алады-экспозиция мен диафрагмадан басқа, сіз тірі гистограмманы, электронды деңгейді алып тастай аласыз, шамадан тыс және пайдаланылмаған аймақтарды бөлектей аласыз, айқындық көрсетілген нысандарды қоршай аласыз, таңдалған сурет стилін, ақтық балансты қолдана отырып суретті көрсете аласыз. Бұл түсірілім кезінде өте жақсы көмектеседі және «атқылау» дубльдерінің санын азайтуға мүмкіндік береді. Яғни, сіз суретті кескініздегіштен көз алмай — ақ түсіре аласыз-уақыт үнемделеді, қызықты сәттер аз жоғалады. Бұл үшін матрица мен кескініздегіш жұмысы кезінде кететін қосымша қуат тұтыну қажет. Ескі камераларда электронды кескініздегіш суретті сәл кідіріспен көрсетті, бұл қозғалысты түсіруді қиындатты, бірақ қазіргі заманғы камераларда дисплейде кідіріс бар болса, бұл өте аз. Электрондық видоискатель барлық айнасыз камераларда бола бермейді. Модельдер қарапайым және арзан, бұл опциядан айырылған және экран түсіру үшін қолданылады. Негізінде, мұнда қорқынышты ештеңе жоқ, тек ашық күн шуақты ауа-райында, экран бозғылт көрінуі мүмкін. Толық жұмыс істеу үшін кескініздегіші бар камераны таңдаған дұрыс.

Автофокус-фазалық немесе контрасты?

Айналы мен айнасыз камераның екінші айырмашылығы-автофокус.

Айналы камераның негізгі автофокус жүйесі фазалық сенсорларға салынған. Бұл механизмнің ерекшелігі-егер объект фокуста болмаса, фотокамера фокустық механизмді қай бағытта бұру керектігін «біледі», бұл айқындыққа бағыттауды тездетеді. Ықшам(компактный) мыльницамен салыстырғанда фокус жылдамдығының айырмашылығы ерекше байқалады.

Егер сіз айналы кескініздегішіне қарасаңыз, онда сіз осындай суретті көре аласыз:

Алайда, фазалық автофокус кейде қырсық (каприз) болады-тұрақты «қысқа ұшу» немесе » асып-ұшу»береді. Мысалы, біз көзге назар аударамыз, ал фокустағы фотосуретте құлақ шығады. Бұл әсер «фронтфокус» және «бэкфокус»деп аталады. Бұл әдеттегі жағдай емес, бірақ кейде айналыларда кездеседі. Көп жағдайда ол тек қызмет көрсету орталығының көмегімен жойылады. Қазіргі заманғы айналы камераларында «тірі көру» режимі бар — Live View, онда айна көтеріліп, фокустау айнасыз камералар сияқты контраст әдісімен жүреді.

Жүйелік камераларда негізінен контрастты фокус әдісі қолданылады, онда матрицаның өзі автофокус сенсорлары ретінде әрекет етеді. Матрицадан алынған ақпарат нақты уақытта оқылады және өңделеді. Арнайы алгоритм объектінің фокустау аймағында жеткілікті түрде кесілгенін анықтайды. Егер айқындық жеткіліксіз болса, объективке нысан жиектерінің максималды контрастын қамтамасыз еткенге дейін пайда болатын линзалардың фокустық тобын ауыстыру пәрмені беріледі. Сонымен қатар, фокустың бастапқы бағытын дұрыс емес анықтауға болады және автофокус біраз уақыт «елозит» ары-бері болады, ал жарықтандыру неғұрлым нашар болса, фокус соғұрлым ұзақ болады.

Қарама — қарсы әдіс жылдамдықта фазадан төмен, бірақ фокустаудың дәлдігінен асып түседі-фронтфокус және бэкфокус сияқты заттар айнасыздармен белгісіз. Сондай-ақ, контрастты автофокус фокус сенсорлары бар жерде ғана емес, кескіннің кез-келген аймағында жұмыс істей алады. Сенсорлық экраны бар камераларда саусағыңызды экрандағы қажетті нысанға тігу жеткілікті, оның айқындығы бірден пайда болады. Бұл штативтен түсіру кезінде өте ыңғайлы-нысанды автофокус датчиктерінің аймағына түсіру үшін камераны бұрудың қажеті жоқ. Контрастты фокус «бетті тану» және «көзді тану»сияқты жағымды мүмкіндіктер береді. Жалпы, кемшіліктеріне қарағанда  артықшылығы көп.

Қазіргі заманғы айнасыз камераларда айналы камераларынан фокустау жылдамдығы аз, тіпті мүлдем жоқ. Көптеген заманауи камераларда (айналарда да, айнасыз камераларда да) гибридті фокустау механизмі қолданылады, онда матрицаның пиксельдерінің бір бөлігі фазалық сенсорлар ретінде қолданылады. Гибридті фокус фазалық жылдамдық пен контрастты фокустың дәлдігін біріктіреді. Гибридті фокусты айналарда да (Live View-де), айнасыз да қолдануға болады және автофокустың жұмыс жоспарындағы айырмашылықтарды нөлге дейін төмендетеді.

Айнасыз камераларда қарапайым ысырма(затвор) құрылғысы бар (жылжымалы айнасыз), нәтижесінде олар сериялық түсіру жылдамдығы бойынша айналылардан бір жарым есе асып түседі. Өз тәжірибемнен айта аламын, егер сіз «пулемет кезектерін» түсіргіңіз келмесе де, бұл қасиет тез өтіп жатқан оқиғаларды түсіруде маңызды рөл атқара алады. Бұл спорттық іс-шаралар, би, белсенді демалыс, үй жануарлары ойындары болуы мүмкін. Жылдам сәттерде секундына 4 кадрды алып тастау арқылы ұстап алу мүмкін емес көптеген эмоциялар бар (әуесқой айналы үшін әдеттегі өрт). Бұл тағы бір үлкен плюс.

Менің жеке пікірім-жыл сайын айналы камерасын сатып алудың себептері азайып келеді. Әуесқойлық фотография шеңберіндегі міндеттердің басым көпшілігі үшін қазір айналы сатып алудың мағынасы жоқ.

Айналы камераларына деген тұрақты сұраныс әлі күнге дейін сақталатын іргетастардың бірі — фотомектептер оқытушылары. Әдетте олар ұзақ уақыт бойы күрделі техниканы сатып алып, жай ғана қаламайды, өйткені олар өз техникаларына үйреніп қалған. Айналы ойлауға үйретеді. Айнамен суретке түсіруді үйреніп, сіз кез-келген басқа камерамен түсіруді оңай меңгересіз.

Смартфон немесе мыльница

Бюджеттік сабын ыдыстары(мыльница) нарықтан смартфондармен бірге толығымен шығарылды. Смартфондар 5 немесе одан да көп мегапиксельді камераларға ие болғаннан кейін,  сапалы фотосуреттер мен бейнелер түсіруді меңгерген бойда, ықшам камераларға сұраныс қажет болмай қалды . Пейзаж үшін (кең), портрет үшін (төмен) және селфи  түсіру үшін арналған, бірнеше смартфон камералардың шығуы,мүлдем жойып тастады  . Белгілі болғандай, ықшам камералардағы қол режимі, RAW, оптикалық масштабтау, айналмалы экран сияқты» артықшылықтар » олардың мақсатты аудиториясының басым көпшілігіне бағаланбады. Адамдар үшін камераны әрдайым қолыңызда ұстау, достарыңызбен мессенджерлер мен әлеуметтік желілер арқылы фотосуреттерді тез бөлісу, қажет болған жағдайда оларды 10*15 форматында басып шығару сияқты нәрселер әлдеқайда маңызды болды.

Құны 200 доллар және одан жоғары заманауи смартфондар қалыпты әуесқой сабын ыдыстары (мыльница) деңгейінде суретке түсіреді, сондықтан соңғыларының қажеттілігі жоғалып кетті. Сондықтан олар сатудан мүлдем шықты.

Жалпы қорытындылар

Сонымен, көп айтылды, енді жалпы қорытынды шығаратын уақыт келді.

 «DVR» рөліне арналған Камера-сабын салғыш(мыльница) немесе смартфон?

  • Егер сіз мыльницаны сатып алғыңыз келсе 1″ матрицасы бар модельдерді таңдаңыз». Фотосуреттердің сапасы бойынша олар қазіргі смартфондардан еш айырмашылығы жоқ.

* Смартфонның барлығы да келе бермейді. Бірнеше камералы модельді таңдауға тырысыңыз, кем дегенде негізгі камерадағы сенсордың өлшемі кемінде 1/2 » кем болмасын.

Үйге арналған камера, отбасы үшін-айналы қажет пе ?

Сатып алудың орташа бюджеті шамамен 30-40 мың рубльді құрайды.

* Компакт (1″), айналы, айнасыз — суреттің сапасы бойынша олар іс жүзінде теңесті.

* Егер сізге «бір түйме камерасы» қажет болса, Canon, Sony, Panasonic ықшам камерасын таңдаңыз. Бұл жағдайда жалғыз маңызды параметр — сенсордың өлшемі, ол 1″ болуы керек (кем емес). Негізінде, бұл «сабын ыдыстарында» әртүрлі параметрлер, қол режимі және тағы басқалар бар, сондықтан қаласаңыз, үйренуге және қазуға болатын нәрсе бар. Бірақ бұл камералардың басты шектеуі-ауыстырылмайтын оптика.

* Қарапайым әуесқой тұрғысынан айналы мен айнасыз арасындағы негізгі айырмашылықтар: айналы — бұл автономды, айнасыз — бұл ықшамдылық.

Шығармашылық үшін камера-айналы немесе айнасыз?

Мұнда біршама қиын, өйткені шығармашылық бағыттары әртүрлі. Сатып алу бюджеті бірдей өзгеруі мүмкін.

* Көркем портреттік түсірілім — толық кадрлық матрицаның болуы қажет. Кроп қолайлы, бірақ ол шығармашылық жағынан біршама аз орын береді.

* Пейзаж — тағы да, оның динамикалық ауқымы мен кең бұрыштарды пайдалану мүмкіндігі бар толық кадр өте орынды таңдау болады.

* Репортаж — толық кадр міндетті емес. «Кіші» толық кадрдың бағасы үшін сіз соғыс жағдайында жұмыс істеу кезінде жайлылық пен функционалдылықты қамтамасыз ететін «жоғарғы» Кроп сатып аласыз.

* Үйлену тойы — белгілі бір дәрежеде алдыңғы үш тармақты қамтиды, сондықтан жоғарыда айтылғандардың қайсысы сізге маңызды екенін шешіңіз 🙂

* «Мектеп және бала-бақша» фотографы — толық кадр қажет емес. Мақсатты аудитория 99% фотосуретті  түсінбейді,сондықтан бастысы — «жарық және қанық». Мұны істеу үшін кез-келген Кроп камераға объектив — фикс немесе фоторепортаж және тағы басқа сыртқы жарық (жарқыл, радиосинхронизатор, қолшатыр немесе софтбокс, стенд) — 2 данадан жақсы.

* Саяхат — фото үшін  камера —  қалыпты жинақы, ауа-райына шыдамды әмбебап объективімен. Olympus OM-D + Olympus 12-100mm қызықты (бірақ құны қорқытуы мүмкін). Линзалар арзан-Panasonic Lumix 14-140mm 1:3.5-5.6 II.

Бейне түсіруге арналған Камера — айналы немесе айнасыз ба?

* Әуесқойлық бейне түсіру үшін (әлеуметтік желілер үшін) көп жағдайда 15 мың рубльден тұратын смартфонның мүмкіндіктері жеткілікті.

* Егер сізге розеткадан жұмыс істеу мүмкіндігімен ұзақ уақыт жазу мүмкіндігі қажет болса, жақсырақ бейнекамераны сатып алыңыз.

* Кәсіби сапалы бейне түсіруге арналған Камера — көп жағдайда 1.5-2 crop жеткілікті. Panasonic және Sony әрдайым осы жолда көшбасшы болды, бірақ соңғы уақытта олардың өкшелерінен Fujifilm келеді. Біреу Canon мен Nikon-да түсіреді және бәріне де риза. Автофокустың рөлін асыра бағаламаңыз — ерте ме, кеш пе, сіз қолмен қолдануға келесіз. Қазір бәріне қажет 4K — тің толық болуын қараңыз -жоғары  битрейтермен және кескінді қимайтындай (әуесқой камераларда жиі кездеседі). Сондай-ақ, Log түстері бар. Алайда, не үшін қажет екенін білетіндер мұндай жарияланымдарды оқымауы мүмкін 🙂

                                                 http://www.artem-kashkanov.ru/article100.html

                                                         Артем Кашканов,2020

Орысшадан аударып, дайындаған

Асылхан Әбдірайымұлы, Досжан Балабекұлы

 

 

 

Оқи отырыңыз!

ПІКІР ҚАЛДЫРУ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *